Початкова освіта
Критерії оцінювання 1-4 класи НУШ
Орієнтовна рамка оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти
Рівень результатів навчання |
Характеристика рівня результатів навчання учня |
Початковий |
Учень/учениця виконує навчальні завдання на рівні копіювання зразків після детального кількаразового їх пояснення учителем за допомогою таких навчальних дій: - розпізнає і називає об’єкти, про які йдеться в завданнях за даними орієнтирами; - називає окремі ознаки об’єктів; - відтворює окремі операції навчальних дій, для досягнення результату, зокрема копіює зразок; - знаходить інформацію у запропонованому джерелі за наданим орієнтиром (малюнком, ключовим словом, порядковим номером речення, тощо); - відтворює частини почутої /побаченої, прочитаної інформації усно/за допомогою малюнка; - коментує окремі операції короткими репліками на основі пропонованих запитань; - співвідносить результат виконання завдання із зразком; - констатує за підказкою правильність/неправильність результату. |
Середній |
Учень/учениця виконує навчальні завдання на репродуктивному рівні реалізації навчальної діяльності у типових навчальних ситуаціях за допомогою таких навчальних дій: - визначає об’єкти, про які йдеться в завданнях, називає їх; для досягнення результату потребує уточнень завдання; - називає істотні ознаки об’єктів, установлює спільні й відмінні ознаки, властивості об’єктів, угруповує об’єкти відповідно до умови за наданими орієнтирами в процесі діалогу з учителем/однокласниками; - відтворює навчальні дії за алгоритмом/схемою, водночас потребує роз’яснень для досягнення результату; - коментує навчальні дії короткими реченнями з опорою на орієнтири (пам’ятку, зразок, тощо); наводить приклади; - перевіряє спосіб і результат виконання завдань за зразком, констатує правильність/неправильність результату; визначає утруднення/помилки, долає виявлене утруднення/виправляє помилки з допомогою вчителя/однокласників; - знаходить інформацію у запропонованих джерелах; перетворює почуту /побачену, прочитану інформацію у графічну (малюнок, таблицю)/ текстову за зразками/ за допомогою вчителя. |
Достатній |
Учень/учениця виконує навчальні завдання на продуктивному рівні реалізації навчальної діяльності в аналогічних типовим навчальних ситуаціях за допомогою таких навчальних дій: - визначає самостійно об’єкти, про які йдеться в завданнях, називає їх; - називає самостійно істотні ознаки об’єктів, визначає спільні й відмінні ознаки, властивості об’єктів; угруповує об’єкти; установлює причинно-наслідкові зв’язки між об’єктами; - застосовує для досягнення результатів завдань набуті складники компетентностей; - знаходить за власною ініціативою необхідну інформацію; перетворює почуту /побачену, прочитану інформацію у графічну (малюнок, таблицю, схему)/ текстову; - пояснює спосіб/способи виконання навчальних дій; дотримується послідовності пояснення; за потреби ставить запитання, що стосуються об’єктів завдань; ілюструє розуміння прикладами; контролю дотримання алгоритму дій, перевіряє результати виконання завдань можливими способами, робить висновок про досягнення результатів; визначає утруднення/помилки, знаходить спосіб подолання виявленого утруднення за даними орієнтирами, самостійно виправляє помилки. |
Високий |
|
Учень/учениця виконує навчальні завдання на продуктивно-творчому рівні реалізації навчальної діяльності у змінених з певним ускладненням навчальних ситуаціях за допомогою таких навчальних дій: - визначає самостійно об’єкти, про які йдеться в завданнях, називає їх та взаємопов’язані з ними об’єкти; - характеризує об’єкти, визначає їх спільні відмінні ознаки, властивості; установлює причинно-наслідкові зв’язки між об’єктами; класифікує об’єкти; - застосовує й комбінує для досягнення результатів завдань набуті складники компетентностей; - знаходить за власною ініціативою необхідну додаткову інформацію з доступних джерел, узагальнює її; оцінює достовірність інформації; перетворює почуту /побачену, прочитану інформацію у графічну (малюнок, таблицю, схему, діаграму)/ текстову; - прогнозує можливий результат, пропонує/випробовує різні способи виконання завдання; за потреби ставить запитання, що стосуються об’єктів завдань, і пропонує відповіді на них; підтримує дискусію щодо способів та результатів виконання завдань; співвідносить результати виконання завдань з припущеннями, робить висновок про досягнення результатів; обґрунтовує способи виконання завдань та їх результати; аналізує й оцінює їх, самостійно визначає раціональний спосіб подолання виявленого утруднення, планує подальші навчальні дії. |