Фізична культура
5-7 класи НУШ
ЗАГАЛЬНІ КРИТЕРІЇ
оцінювання результатів навчання учнів/учениць 5-9-х класів Свідоцтво досягнень
- Розвиває особистісні якості в процесі фізичного виховання
- Володіє технікою фізичних вправ
- Здійснює фізкультурно-оздоровчу діяльність
Група результатів 1. Формування психічної та соціально-психологічної сфер засобами фізичного виховання
- Визначає мету систематичної рухової діяльності [ФІО 1.1];
- Формує вольові якості у процесі виконання фізичних вправ [ФІО 1.2];
- Розвиває свої когнітивні властивості у процесі фізичного виховання [ФІО 1.3];
- Виконує різні соціальні ролі під час взаємодії у процесі рухової (спортивно-ігрової) діяльності [ФІО 1.4];
- Дотримується етичних норм у руховій діяльності [ФІО 1.5]
Група результатів 2. Систематичні заняття фізичними вправами, володіння технікою фізичних вправ
- Демонструє техніку фізичних вправ [ФІО 2.1];
- Моделює рухову діяльність [ФІО 2.2];
- Виконує фізичні вправи під час ігрової та змагальної діяльності [ФІО 2.3]
Група результатів 3. Усвідомлення значення фізичної/рухової активності для підтримування стану здоров’я та задоволення у процесі фізичного виховання
- Пізнає факти, явища та закономірності фізичної культури і спорту [ФІО 3.1];
- Контролює свій фізичний стан під час рухової діяльності [ФІО 3.2];
- Дотримується здорового способу життя через фізкультурно-оздоровчу діяльність [ФІО 3.4];
- Дотримується правил безпечної поведінки під час фізкультурно-оздоровчої діяльності [ФІО 3.5]
Бал |
ЗАГАЛЬНІ КРИТЕРІЇ |
ГАЛУЗЕВІ КРИТЕРІЇ |
||
Група 1. Формування психічної та соціально-психологічної сфер засобами фізичного виховання |
Група 2. Систематичні заняття фізичними вправами, володіння технікою фізичних вправ |
Група 3. Усвідомлення значення фізичної/рухової активності для підтримування стану здоров’я та задоволення у процесі фізичного виховання |
||
1 |
Учень / учениця не бере практичної участі у фізичних заняттях та під час оздоровчих вправ, не проявляє інтересу до власного фізичного розвитку |
демонструє мінімальний інтерес до фізичної активності, не виявляє бажання співпрацювати з іншими та уникає участі в будь-яких групових діях під час уроку |
учень не дотримується правильної техніки виконання вправ, часто допускає помилки, не враховує основні правила та рекомендації вчителя |
не бере участі у процесі фізичної / рухової активності, демонструє мінімальний інтерес до здорового способу життя та активних видів відпочинку |
2 |
Учень / учениця демонструє мінімальний активний рівень зацікавленості у фізичних |
відтворює незначну частину вправ, не може ефективно співпрацювати |
демонструє мінімальне розуміння техніки виконання |
демонструє мінімальну участь під час фізичної / рухової активності, що є |
|
активностях, не виконує фізичні вправи чи фізкультурно-оздоровчі завдання |
з іншими учнями, не зацікавлений у власному розвитку |
вправ, вправи виконує недостатньо точно |
недостатньою для підтримки здоров'я |
3 |
Учень / учениця демонструє обмежений рівень інтересу до фізичних / рухових активностей, іноді демонструє елементи правильної техніки виконання вправ, але це відбувається лише з допомогою вчителя |
демонструє часткову участь у відпрацюванні різноманітних завдань; під час уроку не проявляє ініціативу у власному розвитку та вміння співпрацювати |
частково демонструє елементи правильної техніки виконання вправ, однак допускає помилки, що впливають на результат |
демонструє мінімальну участь у фізичній / руховій активності, проте це відбувається лише з настанови вчителя |
4 |
Учень / учениця демонструє незначний інтерес до фізичних вправ, проте інколи бере участь в іграх та оздоровчих вправах |
іноді бере участь у відпрацюванні різноманітних завдань, демонструє мінімальну взаємодію з однолітками |
демонструє часткове розуміння техніки вправ, виконує їх правильно, але з неточностями |
іноді бере участь у фізичній / руховій активності, однак не демонструє її на постійній основі |
5 |
Учень / учениця демонструє середній рівень зацікавленості, регулярно бере участь у загальнорозвивальних вправах та оздоровчих вправах, однак не виявляє значного ентузіазму |
епізодично демонструє окремі вольові якості під час виконання фізичних вправ, деякі ознаки співпраці та активності у власному розвитку |
демонструє середній рівень техніки виконання вправ, допускає мінімальну кількість помилок, однак не завжди виявляє стабільність у виконанні |
демонструє середній рівень участі у фізичній / руховій активності, але не завжди зі значним ентузіазмом |
6 |
Учень / учениця демонструє інтерес до фізичних занять та здорового способу життя, регулярно бере участь у загальнорозвивальних вправах та завданнях, звертаючись за допомогою до вчителя |
демонструє середній рівень участі та співпраці з іншими учнями, епізодично виявляє вольові якості під час виконання фізичних вправ |
демонструє добре засвоєну техніку вправ, але допускає неточності в рухах чи певних вправах, що потребують покращення після демонстрації вчителем |
учень демонструє обмежений рівень участі у фізичній / руховій активності, однак йому не вистачає систематичності та постійності у ході виконання вправ |
7 |
Учень / учениця демонструє достатній рівень зацікавленості й активності; регулярно бере участь у фізичних та оздоровчих вправах, виявляючи до них певний інтерес |
активно бере участь у групових завданнях, активно взаємодіє з однолітками та проявляє елементи лідерства |
добре володіє технікою виконання вправ, демонструючи неабияку точність та стабільність, допускає незначну кількість помилок |
демонструє достатній рівень участі у фізичній активності, займається фізкультурно- оздоровчою діяльністю, виявляючи до неї певний інтерес |
8 |
Учень / учениця демонструє високий рівень зацікавленості фізичною активністю, бере активну участь в оздоровчих заходах |
демонструє співпрацю та взаємодію з однолітками в командних іграх, бере активну участь у групових завданнях, виявляє високий рівень самостійності |
демонструє вправність у ході виконання завдань, проте виявляє недосконалість у техніці їхнього виконання |
учень виявляє достатній рівень участі та активності у фізичній / руховій активності, дотримується здорового способу життя |
9 |
Учень / учениця демонструє високий рівень фізичної активності, регулярно займається фізичними та оздоровчими вправами, |
демонструє неабиякий рівень співпраці та лідерських якостей; бере активну участь у досягненні |
виявляє майстерність у техніці виконання вправ; виконує вправи майже ідеально, без |
демонструє високий рівень участі у фізичній активності, виявляє значний інтерес до здорового способу життя |
|
виявляючи інтерес до здорового способу життя, однак у процесі відтворення вправ після демонстрації вчителя допускає незначні помилки |
спільних цілей в командних іграх |
помилок та з високою ефективністю |
|
10 |
Учень / учениця демонструє високий рівень зацікавленості та систематичності під час виконання різних вправ, надає перевагу фізичній активності як важливому складнику свого життя |
демонструє високий рівень співпраці в командних іграх, ефективно взаємодіє з однолітками та постійно сприяє їхньому розвитку |
демонструє високу техніку виконання фізичних вправ у ході ігрової та змагальної діяльності, самостійно обирає найефективніший спосіб виконання фізичних вправ |
виявляє високий рівень фізичної активності, регулярно та якісно виконує фізичні вправи |
11 |
Учень / учениця демонструє винятковий рівень зацікавленості та дедукації, виявляє особливий інтерес до фізичної активності й власного розвитку |
демонструє вольові якості у процесі рухової активності, розуміє власну роль у ході командної гри, на високому рівні аналізує як власні сильні та слабкі якості, так і відповідні якості суперника |
систематично демонструє вольові якості у процесі рухової активності, визначає власну роль та завдання для підсилення командної взаємодії та основі аналізу сильних та слабких сторін, як свої, так і команди |
демонструє високий рівень участі у командній діяльності, виявляє неабияку фізичну активність та приділяє чимало часу фізкультурно-оздоровчим вправам, що відображається на його загальному стані здоров’я та фізичній формі, добирає фізичні вправи для регулювання власного емоційного стану |
12 |
Учень / учениця демонструє виняткову зацікавленість у фізичній активності, демонструє винятковий інтерес до фізичних занять та оздоровчих вправ, що є ключовим складником його життя, аналізує власні навчальні дії, планує свій подальший освітній поступ, ініціює, планує й організовує співпрацю в групах з метою досягнення навчальних цілей, виконання дослідницьких / творчих завдань |
демонструє та визначає власну роль у командній діяльності, стимулює однолітків до досягнення високих цілей, виявляючи їхню співпрацю та лідерство |
демонструє бездоганне виконання вправ, гармонію та точність рухів, пропонує одноліткам ефективний спосіб виконання фізичних вправ |
демонструє особливу фізичну активність, систематично та цілеспрямовано займається фізкультурно-оздоровчою діяльністю, вміє себе якісно оцінювати |