Рівень
|
Бал
|
Загальна характеристика
|
П
о
ч
а
т
к
о
в
и
й
|
1.
|
Учень/учениця:
- сприймає і розпізнає інформацію, отриману від учителя (інших осіб); відповідає на прості запитання за змістом почутого/прочитаного, припускається суттєвих змістових і логічних помилок;
- виконує частину простих завдань/навчальних дій за наданим зразком з допомогою вчителя;
- передає інформацію, намагається висловлювати свої думки, використовуючи короткі однотипні фрази.
|
2.
|
Учень/учениця:
- відтворює незначну частину інформації, отриману від учителя або із запропонованих джерел; знаходить у почутому/прочитаному часткові відповіді на прості запитання; припускається змістовних і логічних помилок;
- виконує прості завдання/навчальні дії за наданим зразком з допомогою вчителя; показує свою зацікавленість до ідеї, висловлених іншими;
- комунікує з іншими за потреби, використовує прості однотипні фрази.
|
3.
|
Учень/учениця:
- відтворює частину інформації, отриманої від учителя або із запропонованих джерел; знаходить у почутому/прочитаному часткові відповіді на запитання; припускається незначних змістовних і логічних помилок;
- виконує завдання/навчальні дії за наданим зразком за допомогою вчителя; долучається до роботи в групі.
- Висловлює свої думки простими фразами/реченнями; просить надати зворотний зв’язок щодо ступеня розуміння та сприйняття запропонованого.
|
|
4.
|
Учень/учениця:
- відтворює за зразком основну інформацію, отриману із запропонованих джерел; висловлює свої думки, використовуючи отриману інформацію; може пояснити окремі поняття/терміни/навчальні дії;
- виконує завдання/навчальні дії за зразком під керівництвом учителя; Виконує обов’язки, розподілені в групі;
- використовує прості фрази/речення; сприяє спілкуванню та може надати пояснення у межах запропонованої теми.
|
С
е
р
е
д
н
і
й
|
5.
|
Учень/учениця:
- застосовує частково основну інформацію, отриману від учителя або із запропонованих джерел, для виконання навчальних завдань і вирішення проблемних ситуацій; знаходить у почутому/прочитаному відповіді на прості запитання; може пояснити основні поняття/явища/навчальні дії;
- виконує навчальні дії за запропонованим алгоритмом, за потреби звертаючись по допомогу; розпізнає проблемні ситуації з допомогою вчителя; виконує завдання в групі відповідно до своєї ролі;
- підтримує спілкування в межах запропонованої теми, використовує прості фрази/речення.
|
6.
|
Учень/учениця:
- застосовує інформацію, отриману від учителя або із запропонованих джерел, для виконання навчальних завдань і вирішення проблемних ситуацій; розуміє і пояснює основні поняття/явища/навчальні дії, наводить прості приклади;
- виконує навчальні дії за запропонованим алгоритмом самостійно; розпізнає проблемні ситуації і висловлює припущення щодо розв’язання їх з допомогою вчителя; виконує спільне завдання в групі відповідно до визначених обов’язків та своєї ролі;
- спілкується у межах запропонованої теми, використовує прості фрази/речення.
|
|
7.
|
Учень/учениця:
- знаходить у запропонованих джерелах потрібну інформацію для виконання навчальних завдань і вирішення проблемних ситуацій; відповідає на окремі запитання за опрацьованою інформацією; перетворює один вид інформації в інший за зразком; наводити окремі аргументи й приклади на підтвердження висловленої думки;
- виконує репродуктивні й частково-пошукові види навчальної діяльності за запропонованим алгоритмом або в співпраці з однокласниками; розпізнає проблемні ситуації, розв’язує їх відомим способом з допомогою вчителя; співпрацює в групі, виконуючи навчальні завдання;
- долучається до спілкування в межах запропонованої теми та визначає завдання через поставлені завдання.
|
Д
о
с
т
а
т
н
і
й
|
8.
|
Учень/учениця:
- аналізує інформацію, отриману з обраних джерел, зіставляє, порівнює та групує її за заданою ознакою; вирізняє проблемні ситуації, відповідає на запитання за опрацьованою інформацією; перетворює один вид інформації в інший; наводить певні аргументи, доповнює думку/відповіді однокласників;
- виконує окремі пошукові, дослідницькі та/або творчі навчальні дії, розв’язує проблемні ситуації відомими способами з опосередкованою допомогою вчителя; активно співпрацює з іншими, виконуючи навчальні завдання, визначає свої завдання в груповій роботі;
- запрошує до спілкування, чітко формулюючи питання та пріоритети для обговорення та у межах запропонованої теми.
|
9.
|
Учень/учениця:
- аналізує інформацію, отриману з різних джерел; вирізняє проблемні ситуації; добирає прийнятий із запропонованих способів для її уточнення й візуалізації; наводить аргументи та доречні приклади щодо висловленої думки;
- виконує пошукові (дослідницькі) та творчі завдання; розв’язує проблемні ситуації засвоєними раніше способами, пропонує нові способи розв’язання з опосередкованою допомогою вчителя; активно співпрацює з іншими, виконуючи типові та нетипові завдання.
- ініціює спілкування та обмінюється інформацією у межах запропонованої теми.
|
|
10.
|
Учень/учениця:
- виокремлює істотну й потрібну інформацію, отриману із різних самостійно вибраних джерел; вирізняє проблемні ситуації, оцінює інформацію за заданими критеріями; ставить запитання; встановлює логічні зв’язки між об’єктами, фактами, явищами;
- застосовує здобуті знання й практичні вміння в різних навчальних ситуація; здійснює різні види діяльності, пропонує кілька способів розв’язання проблемної ситуації самостійно, у парі або групі;
- розвиває ідеї/думки учасників спілкування в межах запропонованої теми та намагається укласти їх у цілісну логічну лінію, розглядаючи різні сторони проблеми.
|
В
и
с
о
к
и
й
|
11.
|
Учень/учениця:
- узагальнює інформацію, отриману з різних джерел, оцінює її за визначеними критеріями; знаходить інформацію й аналізує її; висловлює власну позицію, аргументує її, робить висновки;
- застосовує здобуті знання й практичні вміння в нестандартних ситуаціях; здійснює різні види діяльності, аналізує власні навчальні дії самостійно, у парі або групі; конструктивно взаємодіє в групі;
- узагальнює головний зміст почутого під час спілкування у межах запропонованої теми; обирає оптимальний спосіб взаємодії з іншими для вирішення спільних навчальних завдань.
|
12.
|
Учень/учениця:
- оцінює отриману інформацію, отриману з різних джерел, порівнює та зіставляє її; використовує усвідомлено інформацію в різних ситуаціях;
- застосовує здобуті знання й практичні вміння, усвідомлює ризики і прогнозує наслідки; здійснює різні види діяльності самостійно, у парі або групі; аналізує власні навчальні дії, планує свій подальший навчальний поступ; ініціює, планує та організує співпрацю в групах для досягнення навчальних цілей, виконання дослідницьких/творчих завдань;
- виступає посередником у спілкуванні у межах запропонованої теми, демонструє толерантність до різних точок зору і надає роз’яснення за потреби іншим учасникам.
|