A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Кищенецький заклад загальної середньої освіти І-ІII ступенів
Маньківської селищної ради Черкаської області

"Україна - єдина країна!"

Дата: 28.02.2021 08:26
Кількість переглядів: 124

Тема«Україна – єдина країна!"

Мета: формувати в учнів розуміння єдності і цілісності України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави, готовність служити Батьківщині своєю працею та стати на захист державних інтересів країни.

Наочне оформлення: національна символіка: Державний Герб, Державний Прапор, Державний Гімн, карта України.

Музичне оформлення. :«Гімн України» музика М.Вербицького, слова Н. Чубинського; пісня «Україно» музика і слова Т.Петриненка; пісня «Моя Україна» музика і слова О.Мельник у виконанні Н.Валевської; пісня «Моя Україна» музика Н. Петраша, слова Ю.Рибчинського у виконанні Н.Бучинської.

Технічні засоби: Персональний комп’ютер, мультимедійний проектор.

Хід уроку

Велична і свята, моя ти Україно,

Лише тобі карать нас і судить

Нам берегти тебе, Соборну і єдину,

І нам твою історію творить.

І. Організаційний етап

Діти розташовуються в класній кімнаті.

Дорогі діти, ви стали на цілий рік старші і сьогодні знову прийшли у свій клас, зустрілися з друзями.

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

Вчитель:Тема сьогоднішнього уроку «Україна – єдина країна».

Так… Саме сьогодні, в цей час, ми маємо, як ніколи, проявити свою любов до рідної Вітчизни. Саме сьогодні, коли керівництво «дружнього народу» розпочало неоголошену війну проти волі, незалежності українців. Зараз нашій країні як ніколи потрібно бути єдиною та згуртованою. На цілісність нашої держави посягнули вороги і багато наших земляків на сьогодні мобілізовано до лав українського війська. Вони з честю відвойовують та захищають кордони нашої держави, борються за її єдність та цілісність.

Завдання уроку:

? зрозуміти, що для кожного з нас означає слово Україна;

? пригадати історичне минуле України;

? довести, що Україна – єдина, велика і дружна сім’я, яку не можна роз’єднати.

IIІ.Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

( вправа « Асоціативний кущ»)

Вчитель:Діти, коли ми чуємо будь яке - слово у кожного з нас виникає якась асоціація, скажіть, будь ласка, а з чим у вас асоціюється назва «Україна»?

Діти дають відповідь,а вчитель записує їх на дошці.

Вчитель: Ідея єдності українських земель, соборності України сягає глибини віків.

1 учень: В минулому Україна була розділена на частини, єдиної держави не існувало. На півдні було розташоване Кримське ханство, яке утворилось у XIV ст. в результаті розпаду Золотої Орди. За рівнем економічного розвитку кримські татари значно відставали від населення України. Вони вели напівкочовий спосіб життя і постійно нападали на нашу країну. Під час цих нападів вони грабували міста і села, спалювали їх, забирали людей у полон. Чоловіків і жінок продавали в рабство; дітей перетворювали на яничарів. Українське населення дуже страждало від цих набігів. Саме на цих землях виникло у XV ст. таке видатне явище, як козацтво.

2 учень:Перші згадки про козаків відносяться до кінця XV ст. Місце, де оселялись козаки, називалось Дике Поле. Це були родючі, але незаселені землі, бо вони найбільше зазнавали нападів з боку кримських татар. Найбільша група людей, що переселялись сюди, — селяни-втікачі, які не витримували жорстокого феодального гноблення. Проте релігійний і національний гніт примушував покидати свої домівки навіть досить заможних людей. Козаки оселялись у зимівниках, їх основним заняттям було землеробство і скотарство. Працювати доводилось озброєними, щоб вчасно встигнути відбити напади татар.

3 учень: Між містами Дніпропетровськ і Запоріжжя Дніпро перетинає Український кристалічний щит і тому, оминаючи його, змінює свій напрямок. У цьому місці тверді кристалічні породи виходять над поверхнею води (вода розмиває їх дуже повільно), утворюючи численні пороги й острови. Поблизу Запоріжжя знаходиться найбільший острів Дніпра — Хортиця. Перша Січ створена в середині XVI ст. Д. Вишневецьким.

Вчитель:За цей час не одному поколінню українців довелося ціною власного життя здобувати право прийдешніх поколінь на незалежність.

- 1991 рік вписано в новітню історію України, як час, з якого почалася нова сторінка розвитку державності;

- 2004 рік – прояв громадянської активності під час Помаранчевої революції;

- 2013 рік – Революція гідності, що призвела до політичних та суспільних змін в Україні;

- Літо 2014 – подвиг українських військових та добровольців у боротьбі з російськими бойовиками, які тероризують східні регіони України.

Вчитель:Трагічні події в Україні, починаючи з листопада минулого року, тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану і заради чого пожертвувала своїм життям Небесна сотня та воїни, які загинули і гинуть у боротьбі за свободу, цілісність та єдність держави.

Вчитель:А зараз я пропоную пограти в гру «Хто знає найбiльше назв мiст».

Учитель починає гру, називаючи місто (наприклад, Київ), один з учнів називає місто України, що починається на останню букву цього слова, і т. д. Перемагає той, хто останнім правильно назве місто.

.

Вчитель:Україна – мирна держава, українці – толерантні, ввічливі люди, які з повагою ставляться до будь-якої нації, до будь-якої мови. А тому на території нашої держави проживають росіяни, молдовани, поляки, вірмени, білоруси і т.д. Ми не хочемо ділити Схід та Захід, не визначаємо, де російськомовне чи українськомовне місто! Ми – єдина країна!

І хочеться вірити, що Крим, який протизаконно зараз вважається територією Російської Федерації, колись до нас повернеться, адже прожити багато років одним народом – це означає, що ми одна сім’я, яку не можна роз’єднувати!

Сьогодні найважливішим завданням українців є збереження миру і спокою, цілісності і неподільності України. Про це ми чуємо з уст пересічних громадян України і світу, про це наголошує президент і уряд нашої країни, не залишаються байдужими до цих проблем і діти України.

Вчитель:Пропоную всім вам доповнити прислів’я,так як в прислів’ях приказках, крилатих виразах втілені моральні цінності українського народу, які живуть сотні років та висвітлюють найвищу мудрість.

Батьківщина – мати, …

Людина без Вітчизни, …

Добре тому, ….

Що країна, ….

За рідний край …

Всюди добре, ….

Кожному мила …

За рідною землею …

 

IV. Підбиття підсумку уроку.

Вчитель:Завершуючи сьогоднішній наш урок, я сподіваюсь, що всі ви пишаєтесь, що живете в Україні, що називаєтеся українцями, що розмовляєте українською мовою, пишаєтесь традиціями свого народу, що поруч з вами сьогодні ваші рідні, знайомі, друзі.

Ви молоде покоління нашої держави України, вам творити і будувати нашу українську державу, доклавши до цього певних зусиль і прагнень, розуму і вміння. Ви – майбутнє України!

Ми Єдина країна! Незважаючи на усі негаразди, що відбуваються зараз, всі ми прагнемо одного - миру, спокою, міцної та квітучої держави та чистого неба над головою.

А закінчити наш урок хотілося б останнім відео «7 чудес України».

  Підготував Лавринюк О.М.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора